center>
fancygens.com

9. 4. 2008.

Projekat umetničkog para Bull.Miletić "Unfinished: Scares of the Past"- Salon Muzeja savremene umetnosti - 11. april 2008. god


Kustos izlozbe: Zoran Eric Otvaranje izlozbe: u 19 casova

Prva samostalna izlozbi u Srbiji osmisljena i proizvedena upravo za kontekst Beograda.

Polje interestovanja umetnika je zelja da se vizualizuje nesvesno opticko i akusticko polje percepcije. Pri tome je od posebnog znacaja odnos izmedju fizickog i mentalnog sveta pa je motiv umetnika da ispita njihovo okruzenje poput arhitekture, predmeta, pejzaza i urbanog prostora, kao nosilaca emocija, memorije i politickih odluka. Kroz formu video instalacija umetnici posmatraju potencijalnu trajektoriju za vizuelizovanje vremena i prostora kao konstelaciju gde proslost i sadasnjost koegzistiraju kao uzajamno uslovljene i promenljive varijable.

U radu umetnickog para Bull.Miletic ovakav pristup se prevashodno ispoljava na analizi gradova a istorijska i politicka situacija u odredjenom gradu utice na odluku sta i kako da se snima. Umetnici razvijaju i poseban mehanizam snimanja da bi postigli odredjenu "konstruisanu objektivnost" tako sto ce moci da snimaju ne gledajuci u objektiv.

Sam naziv projekta Unfinished: Scars of the Past / Face of the Future odnosi se direktno na promenjivost fizickog stanja monumentalne arhitekture u Beogradu, kao i njegove improvizovane urbane strukture. Metod snimanja dopusta da se tacka posmatranja vizuelno poveze sa svim konsekutivnim tackama u vertikalnoj panorami od 360 stepeni dobijenoj rotacijom kamere. Svaka sekvenca je tako povezana naizgled kroz tranziciju sa sledecom, ukljucujuci ne samo temelje na kojima neko stoji vec i celokupni vertikalni plan. Otkrivanje vizuelnih resenja dobijenih spojem toka i ponavljanja, cini neprekidni obrazac video lupa. Ova povezanost ocrtava granice odredjenog prostora potvrdjujuci njegove postojece prostorne i vizuelne odnose i mi je nesvesno percipiramo kroz navigaciju i mentalno mapiranje.

Izlozba ce biti otvorena do 12. maja 2008.

Izlozbu su pomogli: Ambrosius Egedius Legat, UKS, Oslo; Arts Council Norway; CEC ArtsLink, Njujork; Office for Contemporary Art Norway i Ambasada Kraljevine Norveske u Beogradu.