
Beogradski festival igre (BDF) predstaviće u petom izdanju, od 4. do 19. aprila 2008. godine, devet celovečernjih plesnih produkcija najznačajnijih baletskih i savremenih plesnih kompanija iz sveta, uz raznovrstan prateći program, a otvoriće ga 4. aprila u Sava Centru, Balet milanske Skale predstavom „Mediteranea” (Mauro Bigonzeti). Na petom BDF-u, koji će ponovo biti održan pod visokim pokroviteljstvom Međunarodnog saveta za igru pri UNESCO-u, nastupiće nacionalne baletske kompanije i plesne trupe iz Italije, Francuske, Izraela, Velike Britanije, SAD, Kine, Slovenije, Holandije i Švajcarske. Selektor programa je beogradska balerina i koreograf Aja Jung.
Program:
Izuzetan događaj za srpsku prestonicu predstavlja prvo gostovanje Baleta milanske Skale, kompanije čija je istorija duga koliko i sama istorija baleta, i koja će svečano otvoriti festival, 4. aprila u Centru Sava. Inspirisan poetikom i energijom mora, najpoznatiji savremeni italijanski koreograf Mauro Bigonceti, kreirao je balet Mediteranea za najveće baletske zvezde. Tako će u Beograd stići i jedan od najznačajnijih baletskih igrača današnjice, izuzetni Masimo Muru. (04.04.08. Sava Centar)
Tokom poslednjih decenija Tel Aviv je postao jedan od poznatih centara savremene igre, mesto gde su se pojavli zanimljivi koreografi, nove misli i različiti rukopisi. Jedna od vodećih izraelskih plesnih kompanija, Inbal Pinto Dance Company, stiže sa predstavom koja istovremeno pokreće maštu i najozbiljnija preispitivanja. Koreografiju potpisuju Inbal Pinto i Avšaloma Polaka. (06.04.08. Beogradsko dramsko pozorište / 05.04.08. Srpsko narodno pozorište)
Londonska Henri Oguike Dance Company je prisutna na svim važnim plesnim manifestacijama u svetu. Britansko-nigerijskog porekla, zanimljive plesne biografije i strastvene posvećenosti odnosu pokreta, muzike i boja, igrač i koreograf, Henri Oguike je za svoje prvo predstavljanje publici u regionu, odabrao četiri plesne postavke Malo crveno, Granice izražajnosti, Ples tigra i Prvi red. (08.04.08. Beogradsko dramsko pozorište)
Kompanija Alias iz Ženeve, ostvaruje predstave inspirisane svakodnevnim životom, u izvođenju igrača koji poseduju iskustvo i snažan personalitet. Koreograf brazilskog porekla, Đulijerme Boteljo, svoj rukopis brižljivo vezuje sa fizičkom konstitucijom i usvojenim pokretima, prošlošću i trenutnim stanjem svakog umetnika. Beogradska publika sa oduševljenjem je prihvatila „Težinu sunđera” u okviru trećeg festivala igre, dok se novi izazov zove „Hvatanje prašine”. (10.04.08. Beogradsko dramsko pozorište/11.04. NP Užice)
Odmah nakon Londona, Rima i Milana, u Beograd po prvi put stiže njujorška plesna kompanija Shen Wei Dance Arts. Rođen u Kini, „koreograf u ekspanziji i jedan od najkreativnijih umova savremene umetnosti” (The New York Times), Šen Vei donosi svoje Posvećenje proleća na muziku Stravinskog i obećava jedan potpuno novi plesni i vizuelni spektakl. (12.04.08. Opera Madlenianum /14.04.08. Umetnost davanja, Niš)
Holandski Klub Gaj i Roni prikazuje Poetične poraze, sledeći teoriju Haosa i poigravanje ljudskom potrebom za stalnim uništavanjem i ponovnim stvaranjem ideja i oblika. Koreografi Gaj Vajzman i Roni Haver, kreirali su za Balet Srpskog Narodnog pozorišta u Novom Sadu, „Jezik zidova” jednu od najuspešnijih domaćih savremenih postavki, ovenčanu nagradom BITEF-a. (13.04.08. Beogradsko dramsko pozorište)
Spellboundance iz Rima i koreograf Mauro Astolfi, predstavljaju zahtevne plesne produkcije, koje ultimativno angažuju vrhunske igrače, posebnog senzibiliteta i savršene tehničke spremnosti. Emotivna Ravnoteža i Nafas su naslovi koji obećavaju uživanje u potpunoj estetici pokreta i precizno osmišljenom, a neuhvatljivom koreografskom crtežu. (15.04.08. Beogradsko dramsko pozorište)
Tokom nekoliko poslednjih sezona, Edvard Klug je postao jedan od najzanimljivijih i najprisutnijih koreografa našeg regiona, na svetskoj plesnoj sceni. Njegov Pret-A-Porter, istovremeno predstavlja dinamičnu igru baletskih solista i neponovljiv klavirski koncert. Premijera ove predstave u izvođenju Baleta iz Maribora, priprema se specijalno za Beogradski festival igre. (17. 04. 08. scena Sava Centra)
Izuzetan spektakl na samom kraju pete beogradske plesne avanture, svojevrsan je spoj nekoliko umetnosti koje ultimativno zahtevaju prostor. Savremena igra, arhitektura i dizajn, zajednički nude nova scenska dostignuća. Utopijski grad iz daleke budućnosti, Metapolis II, osmislili su Zaha Hadid, dobitnica Prikerove nagrade za arhitekturu i koreograf Frederik Flaman, a oživljavaju ga igrači Baleta iz Marseja. (19.04.08. Sava Centar). (www.BelgradeDanceFestival.com)
Program:
Izuzetan događaj za srpsku prestonicu predstavlja prvo gostovanje Baleta milanske Skale, kompanije čija je istorija duga koliko i sama istorija baleta, i koja će svečano otvoriti festival, 4. aprila u Centru Sava. Inspirisan poetikom i energijom mora, najpoznatiji savremeni italijanski koreograf Mauro Bigonceti, kreirao je balet Mediteranea za najveće baletske zvezde. Tako će u Beograd stići i jedan od najznačajnijih baletskih igrača današnjice, izuzetni Masimo Muru. (04.04.08. Sava Centar)
Tokom poslednjih decenija Tel Aviv je postao jedan od poznatih centara savremene igre, mesto gde su se pojavli zanimljivi koreografi, nove misli i različiti rukopisi. Jedna od vodećih izraelskih plesnih kompanija, Inbal Pinto Dance Company, stiže sa predstavom koja istovremeno pokreće maštu i najozbiljnija preispitivanja. Koreografiju potpisuju Inbal Pinto i Avšaloma Polaka. (06.04.08. Beogradsko dramsko pozorište / 05.04.08. Srpsko narodno pozorište)
Londonska Henri Oguike Dance Company je prisutna na svim važnim plesnim manifestacijama u svetu. Britansko-nigerijskog porekla, zanimljive plesne biografije i strastvene posvećenosti odnosu pokreta, muzike i boja, igrač i koreograf, Henri Oguike je za svoje prvo predstavljanje publici u regionu, odabrao četiri plesne postavke Malo crveno, Granice izražajnosti, Ples tigra i Prvi red. (08.04.08. Beogradsko dramsko pozorište)
Kompanija Alias iz Ženeve, ostvaruje predstave inspirisane svakodnevnim životom, u izvođenju igrača koji poseduju iskustvo i snažan personalitet. Koreograf brazilskog porekla, Đulijerme Boteljo, svoj rukopis brižljivo vezuje sa fizičkom konstitucijom i usvojenim pokretima, prošlošću i trenutnim stanjem svakog umetnika. Beogradska publika sa oduševljenjem je prihvatila „Težinu sunđera” u okviru trećeg festivala igre, dok se novi izazov zove „Hvatanje prašine”. (10.04.08. Beogradsko dramsko pozorište/11.04. NP Užice)
Odmah nakon Londona, Rima i Milana, u Beograd po prvi put stiže njujorška plesna kompanija Shen Wei Dance Arts. Rođen u Kini, „koreograf u ekspanziji i jedan od najkreativnijih umova savremene umetnosti” (The New York Times), Šen Vei donosi svoje Posvećenje proleća na muziku Stravinskog i obećava jedan potpuno novi plesni i vizuelni spektakl. (12.04.08. Opera Madlenianum /14.04.08. Umetnost davanja, Niš)
Holandski Klub Gaj i Roni prikazuje Poetične poraze, sledeći teoriju Haosa i poigravanje ljudskom potrebom za stalnim uništavanjem i ponovnim stvaranjem ideja i oblika. Koreografi Gaj Vajzman i Roni Haver, kreirali su za Balet Srpskog Narodnog pozorišta u Novom Sadu, „Jezik zidova” jednu od najuspešnijih domaćih savremenih postavki, ovenčanu nagradom BITEF-a. (13.04.08. Beogradsko dramsko pozorište)
Spellboundance iz Rima i koreograf Mauro Astolfi, predstavljaju zahtevne plesne produkcije, koje ultimativno angažuju vrhunske igrače, posebnog senzibiliteta i savršene tehničke spremnosti. Emotivna Ravnoteža i Nafas su naslovi koji obećavaju uživanje u potpunoj estetici pokreta i precizno osmišljenom, a neuhvatljivom koreografskom crtežu. (15.04.08. Beogradsko dramsko pozorište)
Tokom nekoliko poslednjih sezona, Edvard Klug je postao jedan od najzanimljivijih i najprisutnijih koreografa našeg regiona, na svetskoj plesnoj sceni. Njegov Pret-A-Porter, istovremeno predstavlja dinamičnu igru baletskih solista i neponovljiv klavirski koncert. Premijera ove predstave u izvođenju Baleta iz Maribora, priprema se specijalno za Beogradski festival igre. (17. 04. 08. scena Sava Centra)
Izuzetan spektakl na samom kraju pete beogradske plesne avanture, svojevrsan je spoj nekoliko umetnosti koje ultimativno zahtevaju prostor. Savremena igra, arhitektura i dizajn, zajednički nude nova scenska dostignuća. Utopijski grad iz daleke budućnosti, Metapolis II, osmislili su Zaha Hadid, dobitnica Prikerove nagrade za arhitekturu i koreograf Frederik Flaman, a oživljavaju ga igrači Baleta iz Marseja. (19.04.08. Sava Centar). (www.BelgradeDanceFestival.com)